![]() |
| Home |
| Schools |
|
Transportation |
|
Clubs and camping |
|
Reports |
|
Photos |
|
Topics |
|
Others |
|
Signpost |
|
Downloads |
|
Ventures |
|
Guestbook |
|
Calendar |
|
Contact |
![]() |
|
|
|
|
|
Adamov Machine works |
|
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 26. 10. 2021 a zobrazen celkem 31904×, naposledy dne 27. 12. 2025 v 5:34.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Autor: Roman Skalický | Čas: 25. 3. 2022, 2:56 | |
| Mám pochybnosti o datu (roku) přejmenování z Škoda - Adamov na ADAST Adamov. Zabývám se historií Lidových milicí a ve sbírce mám po tamním členu milicí rudou rukávovou pásku s černými písmeny LM. Na této rukávové pásce je zřetelné (čitelné) kulaté razítko se znakem KSČ a s opisem: "Závodní org. K.S.Č. / Škoda - Adamov". Tyto rudé rukávové pásky s černými písmeny LM se začaly používat až po září 1948! Z toho vyvozuji, že k přejmenování na ADAST by mělo dojít až po září 1948. Je zde ovšem možnost, že Závodní organizace KSČ Škoda-Adamov používala staré razítko i po přejmenování. Vysvětlení by se asi našlo, kdyby se zjistilo, kdy v závodě Škoda Adamov začala působit Záv. org. KSČ. Předpokládám, že v tak klíčovém podniku ihned po osvobození, případně po přijetí Benešových dekretů. | ||
| Autor: Vladimír Schmid Adamov | Čas: 2. 4. 2020, 8:49 | |
| Pane Budiši, dovolte mi vás opravit ohledně prvního vyrobeného automobilu v Adamovských strojírnách. Byl to první automobil se čtyřdobým motorem v Rakousku-Uhersku, nikoliv na světě. | ||
| Autor: JzA | Čas: 10. 8. 2019, 1:54 | |
| Děkujeme za konstruktivní komentář a článek jsme po spolupráci s panem Budišem přepracovali. | ||
| Autor: Jaroslav Budiš | Čas: 23. 5. 2018, 15:23 | |
| Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd. Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod. | ||