Home
Schools
Transportation
Clubs and camping
Reports
Photos
Topics
Others
Signpost
Downloads
Ventures
Guestbook
Calendar
Contact
Home
Česká verze.
English version.
Российская версия.
Deutsche Version.
Wersja polska.
Name:
Pass:

New themes:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Adamov Machine works




Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 26. 10. 2021 a zobrazen celkem 31904×, naposledy dne 27. 12. 2025 v 5:34.

Texts on topic Adamov Machine works

Back | Top

Úzkokolejka Adamovských strojíren
Téma:
Úzkokolejka Adamovských strojíren
Druhý Adamov
Téma:
Druhý Adamov
Prostřední vodojem Adamovských strojíren
Téma:
Prostřední vodojem Adamovských strojíren
Velitelský kryt Adamovských strojíren
Téma:
Velitelský kryt Adamovských strojíren
Dolní vodojem Adamovských strojíren
Téma:
Dolní vodojem Adamovských strojíren
Střední odborné učiliště strojírenské Adamov
Téma:
Střední odborné učiliště strojírenské Adamov
Kryt za budovou Adastu č. 13
Téma:
Kryt za budovou Adastu č. 13
Industrie
Téma:
Industrie
Uxova slévárna
Téma:
Strojírenský průmysl
Továrny v údolí Svitavy
Téma:
Továrny v údolí Svitavy
Adamov
Téma:
Adamov

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Roman SkalickýČas: 25. 3. 2022, 2:56
Mám pochybnosti o datu (roku) přejmenování z Škoda - Adamov na ADAST Adamov. Zabývám se historií Lidových milicí a ve sbírce mám po tamním členu milicí rudou rukávovou pásku s černými písmeny LM. Na této rukávové pásce je zřetelné (čitelné) kulaté razítko se znakem KSČ a s opisem: "Závodní org. K.S.Č. / Škoda - Adamov". Tyto rudé rukávové pásky s černými písmeny LM se začaly používat až po září 1948!
Z toho vyvozuji, že k přejmenování na ADAST by mělo dojít až po září 1948.
Je zde ovšem možnost, že Závodní organizace KSČ Škoda-Adamov používala staré razítko i po přejmenování.
Vysvětlení by se asi našlo, kdyby se zjistilo, kdy v závodě Škoda Adamov začala působit Záv. org. KSČ. Předpokládám, že v tak klíčovém podniku ihned po osvobození, případně po přijetí Benešových dekretů.

Autor: Vladimír Schmid
Adamov
Čas: 2. 4. 2020, 8:49
Pane Budiši,
dovolte mi vás opravit ohledně prvního vyrobeného automobilu v Adamovských strojírnách.
Byl to první automobil se čtyřdobým motorem v Rakousku-Uhersku, nikoliv na světě.

Autor: JzAČas: 10. 8. 2019, 1:54
Děkujeme za konstruktivní komentář a článek jsme po spolupráci s panem Budišem přepracovali.

Autor: Jaroslav BudišČas: 23. 5. 2018, 15:23
Článek je plný nepřesností. Autor by se měl podíval do některé z knih, které jsou k dispozici. Z železářské výroby přešli Lichtenštejnové na strojírenství už v 60. letech 19. století. Své zemědělské stroje prodávali do celé Evropy. Od roku 1880 byly strojírny pronajaty firmě Maerky, Bromovský a Schulz, která dodávala např. chladírenská zařízení pro velké námořní lodě, např. i pro R-U vlajkovou loď Viribus Unitis. Byl zde 1889 vyroben první automobil na světě se čtyřdobým spalovacím motorem - Marcusův automobil.atd. V letech 1924 - 1929 Byla Akciová společnost pro stavbu strojů a mostů největším dodavatelem lokomotiv řady 423 pro Československé státní dráhy atd.
Podobné nepřesnosti jsou u zbrojní výroby, krytů, učiliště apod.



Stránka: