Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Dvaačtyřicet fotek z Gruzie


5. 7. 2018
Londýn však nebyl skutečným cílem naší cesty, tím byla prazvláštní zakavkazská země zvaná Gruzie. Země s prastarou kulturou, pohnutou historií a zajímavou přítomností. A v ní především dvě zajímavá místa - důlní město se systémem osobních a nákladních lanovek Čiatura a horská úzkokolejka Bordžomi - Bakurjani. Dříve než bude hotový kompletní zápis, zvu zájemce alespoň ke shlédnutí fotek z naší první prázdninové cesty.

Železniční stanice კოპიტნარი (Kopitnari) se nachází jen necelé 2 km od mezinárodního letiště. Přesto je od něj izolovaná a zájemci o cestování vlakem musí přijít nebo odejít po rozbahněné cestě pěšky.
Železniční stanice კოპიტნარი (Kopitnari) se nachází jen necelé 2 km od mezinárodního letiště. Přesto je od něj izolovaná a zájemci o cestování vlakem musí přijít nebo odejít po rozbahněné cestě pěšky.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný <a href="/Tema/Adamov">Adamov</a> z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Čiatura je neuvěřitelné město v horách, obklopené doly, osobními a nákladními lanovkami a spoustou rozpadajících se betonových staveb. Kdysi tu jezdily i československé trolejbusy. Představit si ji lze nejlépe jako čtyřikrát zvětšený, padesát let neudržovaný Adamov z nějakého paralelního steampunkového vesmíru.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Jedna z horních stanic. Podstatná část obyvatel města bydlí nad strmými útesy, odkud vede cesta pro auta často dlouhá i přes deset kilometrů. Lanovka je tak jediným dopravním prostředkem pro každodenní cestování do centra a zpět.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Pravděpodobně nejstarší linka vede ze severní části centra na strmý útes, na němž překapivě stojí několik částečně obydlených paneláků. Stanice byla postavena v roce 1953 a od té doby se na lanovce mnoho nezměnilo. Obě kabinky se potkávají poblíž středového sloupu stojícího na osamělé skále.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Lanovky v Čiatuře vypadají jako plechovky od olivového oleje, do kterých někdo udělal kruhové otvory. Místo skla je v nich drátěná síťka, přes kterou se dá i fotit.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Modré kabinky nahoře „přistávají“ u betonového mola vytrčeného do prostoru nad skálou obzvláště akrofobickým způsobem. V růžové boudě sedí paní lanovkářka, která po druhém zazvonění zvonku ze spodní stanice spouští motor.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Pohled na večerní Čiaturu z kabinky zřejmě nejstrmější městské lanovky. Jako na ostatních linkách, také zde se jezdí zadarmo a bez omezení počtu jízd.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanovky, která se už několik let houpá prázdná pár metrů nad stanicí.
Drobek pozorně prohlíží osiřelou kabinku lanovky, která se už několik let houpá prázdná pár metrů nad stanicí.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Naše jediné společné foto v Čiatuře pod jednou z uzavřených stanic místních lanovek. V samotném městě bylo 12 linek a 20 stanic.
Generalissimus Stalin je bezesporu dodnes světově nejproslulejším Gruzínem. Což o to, že ne zrovna v pozitivním slova smyslu.
Generalissimus Stalin je bezesporu dodnes světově nejproslulejším Gruzínem. Což o to, že ne zrovna v pozitivním slova smyslu.
Limonády Zandukeli nám dělaly radost skoro v každé restauraci.
Limonády Zandukeli nám dělaly radost skoro v každé restauraci.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.
Zpátky do Česka jsme přijeli zánovní elektrickou jednotkou 45WE polských Kolejí Dołnośląských, která náz z Wrocławi zavezla až do Lichkova. KD mají docela stejný design žluto-černo-bílých jednotek jako dráhy v Londýně - čímž se kruh protentokrát uzavírá.

Související články:
Útěk před covidem
Článek:
Útěk před covidem
11. 3. 2020

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst