| 15. 4. 2013
| Po letech odkládání jsem se konečně vzchopil a začal jsem do práce a do školy jezdit na kole. Protože největší překážkou (aspoň oficiálně) byl výběr vhodného kola a pořád jsem se nemohl rozhodnout, jaké to kolo vlastně chci, opravil jsem svoji starou Meridu Kalahari a vyrazil pěkně z Židenic nahoru na kampus. |
| I když název Kalahari by svědčil spíše kolu do pouštních písků, jde o typické starší horské kolo, jedno z posledních s chrommolybdenovým rámem a bez odpružené vidlice. Má už toho za sebou hodně, lehce orezlo, někdo na něm odrovnal řazení Acera a tak dostalo starou SISku, představec už nic moc dobrého nepředstavuje vůle jsou ve všech ložiskách, ale nakonec je na to dojíždění přes město, vybavené osvětlením, nosičem a pumpou, docela dobře stavěné.
Díky univerzální konstrukci svého stroje se nemusím trasou nikterak omezovat, proto zkouším na trase Krokova - Kamenice nejrůznější prodlužky a zkratky a snažím se v obou směrech cestu optimalizovat. Jen během prvního týdne jsem objevil v Brně tolik neznámých míst, že se nestačím divit. Kromě toho mám ještě několik postřehů.
- Auta nevadí. Pro člověka, který zvládá předpisy a libuje si v dopravě, je jízda v městském provozu docela příjemným zpestřením. Semafory miluju a učím se znát jejich intervaly, abych nikde nečekal. Nepříjemné je jen řazení v jízdních pruzích na městském okruhu.
- V brně je více cyklostezek a vyhrazených pruhů, než by pěšák čekal. Nevím, zda je to šťastná náhoda nebo pravidlo, ale na své trase jich mám pěkně za sebou hned několik.
- Optimální trasa pro kolo je do kopce úplně jiná než z kopce. Pokud chci zohlednit rychlost, bezpečnost a zážitek z jízdy, vyhledávám dlouhá asfaltová stoupání klidně i v hustém provozu, ale strmá přírodní klesání. Kampus nabízí obou variant hned několikero.
- Ano, opravdu by se hodilo mít v dosahu z kanceláře sprchu.
- Kolo je i na delší trasy v rámci města rychlejší než MHD, v některých případech je rychlejší než auto a vždy je rychlejší než cesta pěšky.
- Díky tomu, že je jízda na kole rychlejší než chůze a obratnější než cesta autem nebo MHD, láká člověka k experimentování - různým zkratkám, zajížďkám a objevům. O některých z nich se rozepíšu v dalších článcích.
- Sám jsem zvědav, jak dlouho mně dojíždění na kole vydrží. Nejpozději s prvním sněhem toho určitě na nějakou dobu nechám a pak napíšu malý shrnující článek.
A na závěr ještě malou mapku tras, po kterých jsem první týden jezdil. Zkuste uhádnout, kde bydlím a kde pracuji:
 Související články: | | Téma: Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě… |
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Viktora Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase. Číst
Autor: Radim Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-) Číst
Autor: Pepix Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček. Číst
Autor: Kps Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119 Číst
Autor: Kps Text: Najdete si to v katastru nemovitostí... Číst
|
|