Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Pražská lítačka a Vizovické vrchy


5. 4. 2019
První dubnový víkend byl více než nabitý. Nejprve jsem se narychlo zúčastnil jubilejního 10. ročníku Pražské lítačky, tedy sesterského závodu v MHD k našemu Šalinění, abych vzápětí přejel posledním vlakem přes celou republiku do Vizovic na výpravu po okolních kopcích a do luhačovických lázní, kterou sice vymyslel Martin, ale účastnili se jí jen Nancy a ¥.

Pátek 5. 4. 2019

S Mordym a Ladkem jsme vyjeli z brna už po poledni, abychom včas dojeli na start jubilejního 10. ročníku Pražské lítačky. Závodu jsem se úačstnil sám a netušil jsem, jak moc se nechám strhnout, že jsem málem nestihl poslední spoj do Vizovic, ve kterém už na mě čekala Nancy (závod jsem nedokončil a umístil jsem se proto na 34 místě z 54). V Přerově jsme se potkali s ¥ a společně jsme přenocovali v hájku u nedokončené Baťovy dráhy nad Vizovicemi.

Předseda pražské pobočky SPJF Tajlor se Štěpánkou se usmívají na stratu jubilejního 10. ročníku Pražské Lítačky.
Předseda pražské pobočky SPJF Tajlor se Štěpánkou se usmívají na stratu jubilejního 10. ročníku Pražské Lítačky.
Závod v metropoli si tentokrát nenechali (kromě mě) ujít ani brněnský matador Mordy a ostravský harcovník městskou dopravou Fofo.
Závod v metropoli si tentokrát nenechali (kromě mě) ujít ani brněnský matador Mordy a ostravský harcovník městskou dopravou Fofo.
Celkem se na startu v areálu <a href="/Tema/Praha-Žižkov (nákl)">zrušeného nádraží na Žižkově</a> sešla necelá padesátka závodníků.
Celkem se na startu v areálu zrušeného nádraží na Žižkově sešla necelá padesátka závodníků.

Sobota 6. 4. 2019

Ráno nás ze spacáků vyhnal déšť a chvíli trvalo, než jsme našli místo na dospání pod maringotkou na pastvě. Dopoledne putujeme po nedostavěné dráze, odpoledne nad Bratřejovem šplháme na hřeben Vizovických vrchů a po něm se přiblížíme až skoro k Luhačovicícm. Spíme v roubeném chlívku nad Horní Lhotou jako Ježíšci na seně.

Sobotní ráno nás s  zastihlo na ztepilém železničním náspu na opačném konci republiky - nad valašskou <a href="/Tema/Lutonina">Lutoninou</a>.
Sobotní ráno nás s zastihlo na ztepilém železničním náspu na opačném konci republiky - nad valašskou Lutoninou.
Před a po 2. světové válce tu nejprve Baťa a později mládež stavěli moderní železniční spojnici <a href="/Tema/Vizovice (žst)">Vizovic</a> a <a href="/Tema/Valašská Polanka (žst)">Valašské Polanky</a>.
Před a po 2. světové válce tu nejprve Baťa a později mládež stavěli moderní železniční spojnici Vizovic a Valašské Polanky.
Z nedokončené dráhy jsou dnes polní cesty a silnice. Využívají náspy, zářezy a mostky, které na trase zůstaly.
Z nedokončené dráhy jsou dnes polní cesty a silnice. Využívají náspy, zářezy a mostky, které na trase zůstaly.
Stavba obřího viaduktu u <a href="/Tema/Jasenná">Jasenné</a> nebyla nikdy zahájena. Třeba se ale jednou místní dočkají a napříč fotbalovým hřištěm vyrostou pilíře moderního mostu.
Stavba obřího viaduktu u Jasenné nebyla nikdy zahájena. Třeba se ale jednou místní dočkají a napříč fotbalovým hřištěm vyrostou pilíře moderního mostu.
Při průchodu elegantním zářezem na okraji Ubla přemýšlíme, proč jsou názvy místních vesnic podobné těm na <a href="/Tema/Zakarpatsko">Zakarpatí</a>. Ublo nám připomíná Ubľu a Jasenná Jasiňu.
Při průchodu elegantním zářezem na okraji Ubla přemýšlíme, proč jsou názvy místních vesnic podobné těm na Zakarpatí. Ublo nám připomíná Ubľu a Jasenná Jasiňu.
K mostku na Ublem se násep přimknul pouze z jedné strany, cesta vede velkopansky obloukem okolo něj.
K mostku na Ublem se násep přimknul pouze z jedné strany, cesta vede velkopansky obloukem okolo něj.
Dráha se strmá do poměrně vysokých kopců Vizovické vrchoviny. Hřeben měla překročit tunelem pod sedlem mezi <a href="/Tema/Pozděchov">Pozděchovem</a> a <a href="/Tema/Prlov">Prlovem</a>, jehož stavba však nikdy nezačala.
Dráha se strmá do poměrně vysokých kopců Vizovické vrchoviny. Hřeben měla překročit tunelem pod sedlem mezi Pozděchovem a Prlovem, jehož stavba však nikdy nezačala.
Majestátní náspe nad Ublem se malinko trhá. Před obnovou železnice bude zapotřebí jej trošku zhutnit.
Majestátní náspe nad Ublem se malinko trhá. Před obnovou železnice bude zapotřebí jej trošku zhutnit.
Jak krásný by byl výhled na valašské dědiny z okna projíždějícího vlaku!
Jak krásný by byl výhled na valašské dědiny z okna projíždějícího vlaku!
V Ublu dokonce používají silniční most, který křížil mimoúrovňově zamýšlenou trať. Kdysi jsme přes něj jeli s Karavanou snů.
V Ublu dokonce používají silniční most, který křížil mimoúrovňově zamýšlenou trať. Kdysi jsme přes něj jeli s Karavanou snů.
Odpoledne se konečně začalo dělat jasněji a krajina kolem nás nám připomněla, že už je tu jaro!
Odpoledne se konečně začalo dělat jasněji a krajina kolem nás nám připomněla, že už je tu jaro!
Nad Bratřejovem jsme momentálně do údolí klesající dráhu opustili a vydali se do vesnice a dál na hřeben Vizovických vrchů.
Nad Bratřejovem jsme momentálně do údolí klesající dráhu opustili a vydali se do vesnice a dál na hřeben Vizovických vrchů.
Pohled na romanticky roztroušené chalupy bratřejovské by mohl klidně patřit někam do <a href="/Tema/Rumunsko">Rumunska</a>.
Pohled na romanticky roztroušené chalupy bratřejovské by mohl klidně patřit někam do Rumunska.
V roce 1644 povstali místní po boku švédského vojska proti pobělohorské vládě, za což bylo popraveno přes 200 místních povstalců, občas třeba čtvrcením. Údajně šlo o vůbec největší popravu všech dob v Česku.
V roce 1644 povstali místní po boku švédského vojska proti pobělohorské vládě, za což bylo popraveno přes 200 místních povstalců, občas třeba čtvrcením. Údajně šlo o vůbec největší popravu všech dob v Česku.
V lesích nad <a href="/Tema/Bratřejov">Bratřejovem</a> je klid a člověk tu přijde na jiné myšlenky. Klidnější a voňavější jako jarní vlhká země.
V lesích nad Bratřejovem je klid a člověk tu přijde na jiné myšlenky. Klidnější a voňavější jako jarní vlhká země.
Výhled na Vizovické vrchy a podhůří Beskyd.
Výhled na Vizovické vrchy a podhůří Beskyd.
Historické patníky označující hranice panství zůstaly v lesích nad Bratřejovem dodnes. Lesy však patří družstevníkům z Ubla.
Historické patníky označující hranice panství zůstaly v lesích nad Bratřejovem dodnes. Lesy však patří družstevníkům z Ubla.
Nancy váží s batohem tolik, že když si sedne na vyvrácený buk, strom po délce pukne.
Nancy váží s batohem tolik, že když si sedne na vyvrácený buk, strom po délce pukne.
Západ slunce nad <a href="/Tema/Loučka (ORP Valašské Klobouky)">Loučkou</a>.
Západ slunce nad Loučkou.
Kdosi tu postavil neumělou kapličku svatého Vendelína, patrona poutníků a pastýřů. Ještě, že ne třeba bouří a dešťů.
Kdosi tu postavil neumělou kapličku svatého Vendelína, patrona poutníků a pastýřů. Ještě, že ne třeba bouří a dešťů.
Mí dva souputníci hledají pohledem, kam složit své kosti k spánku. Na to si ale ještě chvíli počkáme.
Mí dva souputníci hledají pohledem, kam složit své kosti k spánku. Na to si ale ještě chvíli počkáme.
Za <a href="/Tema/Slopné">Slopným</a> už slunko skutečně zapadlo.
Za Slopným už slunko skutečně zapadlo.

Neděle 7. 4. 2019

Ráno sestoupíme přes osluněné kopečky do Luhačovic, kde se oddáváme průzkumu opuštěných lázeňských budov, které jsou excelentním urbexem. Po obědě míříme do Prahy a Brna a po cestě zkouším fotit nádraží historickým objektivem Pentacon 1,8/50 mm, který mně zbyl z mojí Practicy TL.

Noční deště jsme v suchu přečkali v útulném chlívku na okraji <a href="/Tema/Horní Lhota (ORP Luhačovice)">Horní Lhoty</a>.
Noční deště jsme v suchu přečkali v útulném chlívku na okraji Horní Lhoty.
Doslova jako Ježíšek na seně. Na střechu bubnoval déšť a uvnitř bylo krásně sucho a teplo.
Doslova jako Ježíšek na seně. Na střechu bubnoval déšť a uvnitř bylo krásně sucho a teplo.
Zamlžené ranní výhledy na oblé tvary kopců nad Luhačovicemi.
Zamlžené ranní výhledy na oblé tvary kopců nad Luhačovicemi.
A o něco méně zamlžené o něco méně ranní výhledy na oblé tvary v Luhačovicích.
A o něco méně zamlžené o něco méně ranní výhledy na oblé tvary v Luhačovicích.
Hotel Adamantino v <a href="/Tema/Pozlovice">Pozlovicích</a> na břehu luhačovické přehrady, kde kdysi Nancy poznala Rouru.
Hotel Adamantino v Pozlovicích na břehu luhačovické přehrady, kde kdysi Nancy poznala Rouru.
Na okraji <a href="/Tema/Luhačovice">Luhačovic</a> se nachází výstavní opuštěné lázně, o kterých nebudu psát moc podrobností, aby je nikdo moc rychle nenašel.
Na okraji Luhačovic se nachází výstavní opuštěné lázně, o kterých nebudu psát moc podrobností, aby je nikdo moc rychle nenašel.
V opuštěných pavilonech se stále mohou lepé dívky ustrojit ke sluneční koupeli.
V opuštěných pavilonech se stále mohou lepé dívky ustrojit ke sluneční koupeli.
Třeba do jarních zelenkavých šatů s tulipány.
Třeba do jarních zelenkavých šatů s tulipány.
Nešť čas běží a my se musíme vydat na nádraží, aby nás vlaky rozvezly do dvou největších měst země.
Nešť čas běží a my se musíme vydat na nádraží, aby nás vlaky rozvezly do dvou největších měst země.
Ve <a href="/Tema/Luhačovie (žst)">stanici Luhačovice</a> by to mohlo skončit, vlak jede až do <a href="/Tema/Praha hlavní nádraží (žst)">Prahy</a>. Ale nekončí.
Ve stanici Luhačovice by to mohlo skončit, vlak jede až do Prahy. Ale nekončí.
Využívám totiž konečně krásného počasí k focení staničem s historickým objektivem Pentacon 1,8/50 mm. Třeba v <a href="/Tema/Ostrožská Nová Ves (žst)">Ostrožské Nové Vsi</a>, kde mně ochotně zapózovali voják a dívka.
Využívám totiž konečně krásného počasí k focení staničem s historickým objektivem Pentacon 1,8/50 mm. Třeba v Ostrožské Nové Vsi, kde mně ochotně zapózovali voják a dívka.
Nebo v <a href="/Tema/Bzenec-Olšovec (žzast)">Bzenci-Olšovci</a>, jediné zastávce na nejkratší železniční trati v českém jízdním řádu (č. 342).
Nebo v Bzenci-Olšovci, jediné zastávce na nejkratší železniční trati v českém jízdním řádu (č. 342).
¥ zamyšlený.
¥ zamyšlený.
<a href="/Tema/Vlkoš (žst)">Železniční stanice Vlkoš</a> 7. 4. 2019 a paní výpravčí s plácačkou pod paží.
Železniční stanice Vlkoš 7. 4. 2019 a paní výpravčí s plácačkou pod paží.
Definitivně se loučíme až v <a href="/Tema/Nemotice (žst)">Nemoticích</a>, kde už paní výpravčí nosí sukni.
Definitivně se loučíme až v Nemoticích, kde už paní výpravčí nosí sukni.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst