| 30. 4. 2021
| Na základnu SPJF na Muně v Jeseníkách jezdíme prakticky každý měsíc. Vlakem, autem, na běžkách. Když jsme se ovšem dozvěděli, že v Mikulovicích je taky letiště, bylo prakticky jen otázkou času, kdy najdu pilota s letadlem a parťáka, který by se mnou letěl na víkend na trase Brno–Mikulovice… |
|  | | Tak tedy odlet! Jako výchozí bod svého letu na Munu jsme zvolili brněnské letiště v Tuřanech. Naposledy jsem odtud letěl do Bergama, teď to tedy budou Mikulovice. Ochotným pilotem, kterému tímto veřejně děkuji byl kennyho kamarád Martin z Prahy, který za slušnou cenu (3000 Kč/osoba) nabídl svezení mně a jednomu kamarádovi. A protože Doubravka se učí na maturitu, stal se tím vyvoleným ¥. |
|
 | | Z brněnského letiště jsem už letěl několikrát, vždy ale šlo pouze o lety ze standardní odletové haly. Tentokrát jsme na Martina čekali ve VIP salónku, který se používá pro soukromé lety. Odtud létají politici a majitelé soukromých tryskáčů. Čekání si můžou ukrátit výbornou kávou z automatu za 10 Kč. |
|
 | | A už je to tady! Martin přistává s krásnou Cessnou OK-LTA Aeroklubu Letňany, který je o něuvěřitelných 5 let starší než já sám. Trošku to skřípe, občas něco malinko drhne, ale prý to už přes 40 let létá jako nové. |
|
 | | Pojíždíme na vzletovou dráhu. Rozjezd byl dlouhý a zdálo se mně do poslední chvíle, že se od betonu včas neodlepíme. Proklínal jsem sám sebe, že jsem si na Munu nesbalil lehčí batoh, vždyť jsem klidně mohl spát v erárním spacáku! Nakonec jsme se ale těžce zvedli a houpavými skoky se dostali i na letovou hladinu 300 m. |
|
 | | Když jsem si uvědomil, že jsme přežili vzlet, začal jsem se kochat a fotit. První výhled se naskytl na nádraží Brno-Slatina. |
|
 | | Prostějov. |
|
 | | Olomouc. |
|
 | | Motorová remíza v Olomouci je z roku 1945. Vystavěna byla výhradně ro motorové lokomotivy a vleze se jich do ní 24. |
|
 | | Ve Šternberku končí červené střešní tašky z pálené hlíny a začíná sudetská černá břidlice. |
|
 | | V Bruntále na nádraží čeká na povolení k odjezdu nákladní vlak ČD Cargo ložený dřevem z kůrovcové kalamity posledních let. |
|
 | | U přehrady Slezské Hraty se nachází stejnojmenné letiště LKHART. My ale fotíme Karolíně její rodnou Razovou a pokračujeme směrem na severozápad. |
|
 | | V Cessně 172RG není zvlášť moc místa na nohy. Pilotovat lze navíc z obou předních sedadel a tak si musím dávat pozor, abych nezasahoval do řízení. Dost na tom, že jsem Martinovi několikrát omylem vpadl do komunikace se zemí. |
|
 | | Kostel sv. Jana Křtitele v Horním Údolí působí svou velikostí a spanilostí v malé horské vesničce (části města Zlaté Hory) až nepatřičně. Letiště v Mikulovicích je blízko hranice a protože do Polska dnes nesmíme, musíme si naletět víc k jihu. |
|
 | | Pohled na naše milované Mikulovice od jihu. Poprvé si uvědomujeme, že centrum obce leží vlastně na ostrově. |
|
 | | Přistáváme na jediné dráze 05/23 letiště v Mikulovicích, které se někdy též nazývá Jeseník. Dráha je travnatá a před dosednutím jsme věží varováni, abychom se vyhnuli její první třetině, kterou rozryla divoká prasata. |
|
 | | Provoz není velký. Před hangárem stojí vystavený dvojplošník An-2 a pán v trenýrkách seká trávu okolo věže. Jinak se nikde nic nehýbe. |
|
 | | Vystupujeme, z kufru taháme batohy a Martin kontroluje množství paliva. Odkudsi z lesa přichází Kenny, který nás vystřídá a s Martinem bude pokračovat ku Praze. Idylka. Celá cesta nám nezabrala ani hodinu. |
|
 | | Netlačíme, loučíme se a pěšky jdeme na Munu. Poprvé jsme přiletěli letadlem, ale možná to není naposledy. |
|
 | | Martin s Kennym startují a za chvíli už jen máváme změnšující se tečve na obloze. Díky, dobrý let! |
|
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Viktora Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase. Číst
Autor: Radim Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-) Číst
Autor: Pepix Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček. Číst
Autor: Kps Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119 Číst
Autor: Kps Text: Najdete si to v katastru nemovitostí... Číst
|
|