Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Letadlem na Munu


30. 4. 2021
Na základnu SPJF na Muně v Jeseníkách jezdíme prakticky každý měsíc. Vlakem, autem, na běžkách. Když jsme se ovšem dozvěděli, že v Mikulovicích je taky letiště, bylo prakticky jen otázkou času, kdy najdu pilota s letadlem a parťáka, který by se mnou letěl na víkend na trase Brno–Mikulovice…

Tak tedy odlet! Jako výchozí bod svého letu na Munu jsme zvolili brněnské letiště v Tuřanech. Naposledy jsem odtud letěl do Bergama, teď to tedy budou Mikulovice. Ochotným pilotem, kterému tímto veřejně děkuji byl kennyho kamarád Martin z Prahy, který za slušnou cenu (3000 Kč/osoba) nabídl svezení mně a jednomu kamarádovi. A protože Doubravka se učí na maturitu, stal se tím vyvoleným ¥.
Tak tedy odlet! Jako výchozí bod svého letu na Munu jsme zvolili brněnské letiště v Tuřanech. Naposledy jsem odtud letěl do Bergama, teď to tedy budou Mikulovice. Ochotným pilotem, kterému tímto veřejně děkuji byl kennyho kamarád Martin z Prahy, který za slušnou cenu (3000 Kč/osoba) nabídl svezení mně a jednomu kamarádovi. A protože Doubravka se učí na maturitu, stal se tím vyvoleným ¥.
Z brněnského letiště jsem už letěl několikrát, vždy ale šlo pouze o lety ze standardní odletové haly. Tentokrát jsme na Martina čekali ve VIP salónku, který se používá pro soukromé lety. Odtud létají politici a majitelé soukromých tryskáčů. Čekání si můžou ukrátit výbornou kávou z automatu za 10 Kč.
Z brněnského letiště jsem už letěl několikrát, vždy ale šlo pouze o lety ze standardní odletové haly. Tentokrát jsme na Martina čekali ve VIP salónku, který se používá pro soukromé lety. Odtud létají politici a majitelé soukromých tryskáčů. Čekání si můžou ukrátit výbornou kávou z automatu za 10 Kč.
A už je to tady! Martin přistává s krásnou Cessnou OK-LTA Aeroklubu Letňany, který je o něuvěřitelných 5 let starší než já sám. Trošku to skřípe, občas něco malinko drhne, ale prý to už přes 40 let létá jako nové.
A už je to tady! Martin přistává s krásnou Cessnou OK-LTA Aeroklubu Letňany, který je o něuvěřitelných 5 let starší než já sám. Trošku to skřípe, občas něco malinko drhne, ale prý to už přes 40 let létá jako nové.
Pojíždíme na vzletovou dráhu. Rozjezd byl dlouhý a zdálo se mně do poslední chvíle, že se od betonu včas neodlepíme. Proklínal jsem sám sebe, že jsem si na Munu nesbalil lehčí batoh, vždyť jsem klidně mohl spát v erárním spacáku! Nakonec jsme se ale těžce zvedli a houpavými skoky se dostali i na letovou hladinu 300 m.
Pojíždíme na vzletovou dráhu. Rozjezd byl dlouhý a zdálo se mně do poslední chvíle, že se od betonu včas neodlepíme. Proklínal jsem sám sebe, že jsem si na Munu nesbalil lehčí batoh, vždyť jsem klidně mohl spát v erárním spacáku! Nakonec jsme se ale těžce zvedli a houpavými skoky se dostali i na letovou hladinu 300 m.
Když jsem si uvědomil, že jsme přežili vzlet, začal jsem se kochat a fotit. První výhled se naskytl na <a href="/tema/Brno-Slatina (žst)">nádraží Brno-Slatina</a>.
Když jsem si uvědomil, že jsme přežili vzlet, začal jsem se kochat a fotit. První výhled se naskytl na nádraží Brno-Slatina.
Prostějov.
Prostějov.
Olomouc.
Olomouc.
Motorová remíza v Olomouci je z roku 1945. Vystavěna byla výhradně ro motorové lokomotivy a vleze se jich do ní 24.
Motorová remíza v Olomouci je z roku 1945. Vystavěna byla výhradně ro motorové lokomotivy a vleze se jich do ní 24.
Ve Šternberku končí červené střešní tašky z pálené hlíny a začíná sudetská černá břidlice.
Ve Šternberku končí červené střešní tašky z pálené hlíny a začíná sudetská černá břidlice.
V Bruntále na nádraží čeká na povolení k odjezdu nákladní vlak ČD Cargo ložený dřevem z kůrovcové kalamity posledních let.
V Bruntále na nádraží čeká na povolení k odjezdu nákladní vlak ČD Cargo ložený dřevem z kůrovcové kalamity posledních let.
U přehrady Slezské Hraty se nachází stejnojmenné letiště LKHART. My ale fotíme Karolíně její rodnou Razovou a pokračujeme směrem na severozápad.
U přehrady Slezské Hraty se nachází stejnojmenné letiště LKHART. My ale fotíme Karolíně její rodnou Razovou a pokračujeme směrem na severozápad.
V Cessně 172RG není zvlášť moc místa na nohy. Pilotovat lze navíc z obou předních sedadel a tak si musím dávat pozor, abych nezasahoval do řízení. Dost na tom, že jsem Martinovi několikrát omylem vpadl do komunikace se zemí.
V Cessně 172RG není zvlášť moc místa na nohy. Pilotovat lze navíc z obou předních sedadel a tak si musím dávat pozor, abych nezasahoval do řízení. Dost na tom, že jsem Martinovi několikrát omylem vpadl do komunikace se zemí.
Kostel sv. Jana Křtitele v Horním Údolí působí svou velikostí a spanilostí v malé horské vesničce (části města Zlaté Hory) až nepatřičně. Letiště v Mikulovicích je blízko hranice a protože do Polska dnes nesmíme, musíme si naletět víc k jihu.
Kostel sv. Jana Křtitele v Horním Údolí působí svou velikostí a spanilostí v malé horské vesničce (části města Zlaté Hory) až nepatřičně. Letiště v Mikulovicích je blízko hranice a protože do Polska dnes nesmíme, musíme si naletět víc k jihu.
Pohled na naše milované Mikulovice od jihu. Poprvé si uvědomujeme, že centrum obce leží vlastně na ostrově.
Pohled na naše milované Mikulovice od jihu. Poprvé si uvědomujeme, že centrum obce leží vlastně na ostrově.
O <a href="/Tema/Papírna a celulózka Písečná">bývalé papírně v Písečné</a> jsem psal před léty <a href="/Tema/Papírna a celulózka Písečná">samostatný článek</a>. Součástí areálu byla též uhelná <a href="/Tema/Elektrárna a teplárna Sandhýbl">elektrárna Sandhýbl</a>, ve své domě snad třetí největší na Moravě.
O bývalé papírně v Písečné jsem psal před léty samostatný článek. Součástí areálu byla též uhelná elektrárna Sandhýbl, ve své domě snad třetí největší na Moravě.
Přistáváme na jediné dráze 05/23 letiště v Mikulovicích, které se někdy též nazývá Jeseník. Dráha je travnatá a před dosednutím jsme věží varováni, abychom se vyhnuli její první třetině, kterou rozryla divoká prasata.
Přistáváme na jediné dráze 05/23 letiště v Mikulovicích, které se někdy též nazývá Jeseník. Dráha je travnatá a před dosednutím jsme věží varováni, abychom se vyhnuli její první třetině, kterou rozryla divoká prasata.
Provoz není velký. Před hangárem stojí vystavený dvojplošník An-2 a pán v trenýrkách seká trávu okolo věže. Jinak se nikde nic nehýbe.
Provoz není velký. Před hangárem stojí vystavený dvojplošník An-2 a pán v trenýrkách seká trávu okolo věže. Jinak se nikde nic nehýbe.
Vystupujeme, z kufru taháme batohy a Martin kontroluje množství paliva. Odkudsi z lesa přichází Kenny, který nás vystřídá a s Martinem bude pokračovat ku Praze. Idylka. Celá cesta nám nezabrala ani hodinu.
Vystupujeme, z kufru taháme batohy a Martin kontroluje množství paliva. Odkudsi z lesa přichází Kenny, který nás vystřídá a s Martinem bude pokračovat ku Praze. Idylka. Celá cesta nám nezabrala ani hodinu.
Netlačíme, loučíme se a pěšky jdeme na Munu. Poprvé jsme přiletěli letadlem, ale možná to není naposledy.
Netlačíme, loučíme se a pěšky jdeme na Munu. Poprvé jsme přiletěli letadlem, ale možná to není naposledy.
Martin s Kennym startují a za chvíli už jen máváme změnšující se tečve na obloze. Díky, dobrý let!
Martin s Kennym startují a za chvíli už jen máváme změnšující se tečve na obloze. Díky, dobrý let!

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst